вівторок, 7 лютого 2017 р.

Екологічний проект «Город на підвіконні»Тема: " Маленькі фермери"

Проект реалізується з дітьми 3-4 років.
Спрямованість: екологічне виховання через пізнавально-дослідницьку діяльність.
Передумова: залучити до роботи проекту якомога більше дітей; зробити проект сотворчеством вихователя, дітей і батьків.
Вид проекту: пізнавально - практичний, середньостроковий.
Актуальність проблеми: Діти раннього віку в недостатній мірі мають уявлення про рослини, про те, де вони ростуть, про необхідні умови їх зростання, їх інтерес до пізнавально-дослідницької діяльності недостатньо розвинений.
Учасники проекту: Вихователь, вихованці.
Опис предметно - розвивального простору: - групове приміщення I молодшої групи № 1, устаткування для оформлення «Городу на підвіконні»: іграшка, аркуш ватману, іграшки, домашні тварини ( імітація трави, конструктор, посуд для посадки цибулі, цибулина, помидори, петрушка, огірки, грунт.)
Цілі:
- Виховувати в дітей бажання брати участь у трудовій діяльності.
- Навчити з допомогою вихователя садити цибулю;
- Поливати рослини під керівництвом вихователя;
- Дати уявлення про вирощування рослин з цибулин;
- Спостереження за сходами цибулі;
- Виховувати дбайливе і дбайливе ставлення до рослин;
- залучити батьків до активного життя дитячого садка в рамках організації і реалізації проекту;
- Формувати у дітей пізнавальний інтерес до цибулі;
- Організація художньо - продуктивної творчої діяльності.
Завдання:
Навчальні:
- познайомити дітей з предметним світом та правилами безпечного поводження з предметами;
- формувати уявлення про правила безпечної поведінки в іграх з грунтом і водою;
- формувати елементарні уявлення про правильні способи взаємодії з рослинами: розглядати рослини, не завдаючи їм шкоди;
- продовжувати працювати по збагаченню безпосереднього чуттєвого досвіду дітей у різних видах діяльності;
- формувати вміння (спонукати) включати руху рук по предмету в процес знайомства з ним: обводити руками частини предмета, гладити їх і т.д.;
- формувати вміння називати властивості предметів: великий, маленький, м'який, пухнастий і ін;
- формувати уявлення про просторових співвідношеннях;
- спонукати до використання додаткових сюжетних іграшок;
- формувати звички прибирати іграшки на місце після закінчення гри;
- формувати уявлення про найпростіші зв'язки між предметами найближчого оточення;
- формувати вміння називати колір, величину предметів, матеріал, з якого вони зроблені; порівнювати знайомі, підбирати предмети за тотожності, групувати їх за способом використання;
- формувати вміння впізнавати в натурі, на картинках, в іграшках домашніх тварин (3-4 види), та їх дитинчат і називати їх;
- формувати вміння розрізняти за зовнішнім виглядом овочі та фрукти;
- формувати вміння слухати невеликі оповідання без наочного супроводу;
- прилучення дітей до розглядання малюнків у книжках;
- привертати увагу дітей до характеру іграшок (веселий, забавний і ін), їх формою, кольором.
Виховують:
- виховувати негативне ставлення до грубості, жадібності; розвиток уміння грати не сварячись, допомагати один одному і разом радіти успіхам, красивим іграшкам і т. п.;
- виховувати уважне ставлення і любов до батьків і близьких людей;
- виховувати інтерес до праці дорослих. Розширення кола спостережень дітей за працею дорослих. Залучення їх уваги на те, що і як робить дорослий, навіщо він виконує ті чи інші дії;
- заохочувати бажання допомагати дорослим;
- привертати увагу дітей в приміщенні і на ділянці до того, як доросла доглядає за рослинами (поливає);
- виховувати дбайливе ставлення до рослин, бажання і вміння піклуватися про них.
Розвиваючі:
- розвивати логічне мислення та зорову пам'ять. Вдосконалювати навички діалогічного мовлення;
- формувати початкові навички рольової поведінки; уміння пов'язувати сюжетні дії з роллю;
- розвиток інтересу (спонукати) до ігор-дій зі звуками (живої і немає живої природи), до наслідування рухам тварин і птахів під музику, під звучить слово (у творах малих фольклорних форм);
- сприяти прояву самостійності, активності у грі з персонажами-іграшками;
- збагачувати чуттєвий досвід дітей в іграх з дидактичним матеріалом;
- залучати дітей до виконання найпростіших трудових дій;
- розвивати інтерес до рослинного світу;
- розвиток розуміння мови і активізація словника на основі розширення орієнтування дітей в найближчому оточенні;
- заохочення вживання засвоєних слів у самостійної промови.
- розвиток артикуляційного та голосового апарату, мовного дихання, слухової уваги;
- розвиток естетичного сприйняття оточуючих предметів;
- розвиток інтересу до дій з олівцями, пензлем, фарбами, пластиліном;
- формування вміння розрізняти кольори олівців, фломастерів, правильно називати їх; малювати різні лінії (довгі, короткі, вертикальні, горизонтальні, похилі. Підведення дітей до малювання предметів округлої форми;
- розвиток інтересу дітей до ліплення. Знайомство з пластичними матеріалами: пластиліном;
- формування вміння акуратно користуватися матеріалами;
- формування уявлення про те, що олівцями, фломастерами і фарбами малюють, а з глини ліплять;
- розвиток вміння відповідати на запитання за змістом картинок;
- розвиток інтересу дітей до оточуючого;
- викликати в дітей інтерес до цибулі через вірші, загадки, проектно-дослідницьку діяльність і організацію художньо - продуктивної творчої діяльності.
Активізація словника: цибулю, земля, вода, сонце, трава, тварини, садити, поливати, дивитися, спостерігати.
Робота над проектом з дітьми:
Пізнавально - дослідницька діяльність(НОД):
- розглядання цибулин поняття (велика - мала; одна--багато);
- спостереження за посадкою, першими сходами;
Комунікативна діяльність (бесіди, читання художньої літератури);
Ігрова діяльність (ігри, ігрові ситуації);
Продуктивна діяльність:
- ліплення «Чарівні овочі»;
- розфарбування ;
- малювання.

Немає коментарів:

Дописати коментар