вівторок, 17 січня 2017 р.

ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА ЗАКЛАДУ МАЄ ЗАБЕЗПЕЧИТИ ПОВНОЦІННЕ УПРАВЛІННЯ ПСИХІЧНИМ ПРОЦЕСОМ, МЕТОЮ ЯКОГО Є МАКСИМАЛЬНЕ СПРИЯННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОМУ, ПСИХІЧНОМУ, ОСОБИСТІСНОМУ РОЗВИТКОВІ ДІТЕЙ, ЩО ГАРАНТУЄ ЇМ НА МОМЕНТ ВИПУСКУ ІЗ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ВІДПОВІДНУ СОЦІАЛЬНУ ЗРІЛІСТЬ


Психолог у своїй діяльності керується:
- Листом МОНУ про основні завдання психологічної служби на поточний навчальний рік;
- Законом України " Про освіту"
- Законом України" Про дошкільну освіту"
- Декларацією прав дитини
- Етичним кодексом психолога
- Конвенцією ООН про права дитини
- Положенням про психологічну службу
- Конституцією України
- Положенням про дошкільний навчальний заклад
Напрямки діяльності
практичного психолога дошкільного закладу

• ПСИХОДІАГНОСТИКА
Будь-який психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик.
Їх мета - визначити об'єктивний стан людини, виділити його причини, а також оцінити рівень розвитку тих чи інших психічних процесів. Якщо для дорослих часто використовуються тестові методики, відомі багатьом, то в арсеналі дитячого психолога звичайно це особливі методики для дітей. Фахівець може попросити дитину щось намалювати. Може пограти з ним в захоплюючу гру - насправді ж за допомогою цих процедур збере необхідні дані. Психодіагностика застосовується в індивідуальній та груповій формах як для дітей так і для педагогічних працівників.
• РОЗВИВАЮЧІ ЗАНЯТТЯ
За допомогою розвиваючих психологічних ігор фахівець допоможе розвинути у дитини різні необхідні навички і якості. Увага, пам'ять, посидючість, логічне та образне мислення - в арсеналі дитячого психолога розвиваючі ігри для всіх вікових категорій. Найчастіше, психологічні заняття проводяться відразу з групою дітей, і в такому випадку дитина також вчиться спілкуватися з іншими дітьми, сприймати соціальні норми.
•КОРЕКЦІЙНО-ВІДНОВЛЮВАЛЬНА РОБОТА
За наявності у дитини серйозних емоційних або особистісних труднощів може знадобитися спеціально організована психокорекційна робота. Це можуть бути заняття на адаптацію до дитсадка, готовність до школи, зняття тривожності, страхів, на підвищення самооцінки, на зняття агресивних тенденцій. Методи, що застосовуються в дитячій психотерапії, різноманітні. Гра, малюнок, казка, пісок - всі знайомі і цікаві для дитини предмети і заняття стають в руках спеціаліста потужним засобом допомоги.
•Відвідування занять, гуртків, прогулянок з метою проведення спостереження за психологічним та емоційним станом дітей
•Просвітницька робота
Просвітницька робота з пропаганди психологічних знань :розміщення цікавої психологічної інформації у інформаційних куточках кожної групи,виступи на батьківських зборах, робота з батьками, участь у нарадах, педрадах, семінарах.
Ваш малюк іде в садочок
(адаптація дітей до умов ДНЗ)
Ранній вік є найбільш відповідальний період життя дитини, коли формуються фундаментальні здібності, що визначатимуть подальший її розвиток. У цей період складаються такі ключові якості як пізнавальна активність, довіра до світу, впевненість у собі, доброзичливе ставлення до людей, творчі можливості, загальна життєва активність тощо. Проте ці якості та здібності не виникають автоматично, як результат фізіологічного дозрівання. Їх становлення потребує певних форм спілкування дорослої людини з дитиною та їхньої спільної діяльності.
Як показує практика, діти починають відвідувати дошкільні заклади дуже рано. Дитячі садочки першими відкривають перед дитиною світ соціально-суспільного життя. Дитячий садок разом з родиною бере на себе функції виховання та формування особистості.
Початок відвідування дитиною дошкільного закладу – дуже напружений період, який вимагає від неї перебудови всіх уявлень і стосунків з оточуючими людьми, включення її в нову соціальну ситуацію. Процес адаптації до нових умов через низку обставин – вікових особливостей, стану здоров’я, типу нервової системи, стилю виховання, розвитку ігрових, комунікативних навичок тощо – у різних дітей відбувається по-різному. Одні діти легко налагоджують контакти з дітьми і дорослими, пристосовуються до нових вимог, режиму; процес адаптації у них проходить легко і безболісно. У інших зміна соціальних стосунків, умов існування викликають значні труднощі, дитина стає неспокійною, примхливою, замкнутою тощо. Порушується емоційна рівновага, травмується психіка.
Під час адаптації малюка до дошкільного закладу велике значення у забезпеченні психологічного комфорту має особистісно-орієнтований підхід, який передбачає визначення єдиних вимог виховання в родині і в дитячому садку.Щоб процес пристосування дитини до нових умов пройшов максимально безболісно, необхідно приготувати її до цього. За кілька тижнів до того, як дитина почне відвідувати дитячий садок, доцільно змінити час перебування з нею батьків, спробувати наблизити режим дитини вдома до режиму дитячого закладу, який вона має відвідувати. Не залишайте з першого ж дня дитину у дитячому садку до вечора. Треба поступово збільшувати тривалість перебування з 1,5 – 2,5 годин на день.

Немає коментарів:

Дописати коментар